Recensie: Verscheurde zielen (Perfectly Imperfect #6) – Neva Altaj

Maffia en duistere romantiek. Neva Altaj liet in eerdere boeken al zien dat dit een heerlijke combinatie is. De Perfectly Imperfect serie draait om mensen die zowel duisternis als warmte in henzelf hebben en alles geven voor familie en vrienden. De nieuwste aanwinst Verscheurde zielen is inmiddels het zesde deel in deze serie.

Asya Ik kan niet terug naar mijn familie. Ik ben hen niet waardig. Ik zou nooit meer één van hen kunnen zijn. De zus die ze kennen, van houden en zich herinneren, bestaat niet. Niet meer. Tot hem…. Degene die me in zijn huis opnam. Me genas van mijn demonen Mijn angsten. Mijn littekens. Me terug in elkaar zette, stukje bij beetje.

Pavel Ik word nooit close met mensen. En ik heb al helemaal niemand nodig. Tot haar… Nu is zij alles wat ik wil, Alles wat ik nodig heb. De egoïstische klootzak in mij, wil haar stelen, Helemaal voor mezelf houden. Maar ze heeft me niet langer nodig. Ik moet haar laten gaan, zodat ze uit haar as kan herrijzen. Niet de vleugels breken die haar helpen vliegen. Ze is niet van mij om te houden. Om lief te hebben. Om te hebben. Kan ik mijn verscheurde ziel leren om zonder haar te overleven?’

Verscheurde zielen is het zesde deel in een serie, maar het boek is heel goed op zichzelf te lezen. Pavel en Asya zijn twee mensen die elkaar op een onverwachte manier tegenkomen. Beiden zijn op hun eigen manier verstrikt geraakt in hun eigen leven en proberen hierin hun eigen weg te zoeken. En dit is zeker niet gemakkelijk. Zonder al te veel woorden hieraan te besteden weet Neva Altaj een heel mooi en overtuigend beeld te schetsen van het heden en het verleden.

Verscheurde zielen is met veel emotie geschreven, waardoor je als lezer moeiteloos met de verschillende personages meeleeft. Er komen verschillende heftige thema’s zoals verkrachting, trauma en verslaving aan bod. En juist de verschillende en vaak tegenstrijdige reacties die dit teweegbrengt, is door Neva Altaj sterk neergezet. Mooi is ook dat de helende kracht van genegenheid in Verscheurde zielen zo’n grote rol speelt. En juist de combinatie van al deze elementen maakt dat de lezer in dit verhaal word meegesleurd. Maffia speelt in dit boek een grote rol maar vooral ook de combinatie van warme en duistere eigenschappen.

Verscheurde zielen smaakt naar meer en is tegelijkertijd een mooie toevoeging bij de al verschenen boeken in de serie. Voor liefhebbers van duistere romantiek.

Verscheurde zielen is het zesde boek in de Perfectly imperfect serie van Neva Altaj. De boeken verschijnen als EPUB bij uitgeverij Sisters Press.