Recensie: De terugkeer naar Maxton Hall College (Maxton Hall College #3) – Mona Kasten

De geheimen van Maxton Hall College eindigde met een ontzettend grote cliffhanger. Ruby haar grootste nachtmerrie is waarheid geworden. Is er überhaupt nog een weg terug?

Ruby is in shock: ze is geschorst van Maxton Hall College. En alles wijst erop dat niemand minder dan James hier verantwoordelijk voor is. Ruby kan het niet geloven, niet na alles wat ze samen hebben meegemaakt. Ze dacht dat ze eindelijk de échte James had leren kennen: de man met toekomstdromen, die haar aan het lachen maakt en die haar hart sneller laat kloppen met een enkele blik. Alles wat ze dacht te weten blijkt een leugen.

Terwijl Ruby worstelt om alsnog haar diploma te halen, dreigt James opnieuw te bezwijken onder de verplichtingen van zijn veeleisende familie. Is er nog een kans op een lang en gelukkig leven samen? Of worden ze elkaars ondergang?’

De terugkeer naar Maxton Hall College begint heftig, wanneer Ruby haar dromen voor haar ogen in duigen ziet vallen. Is het echt James die haar zo ontzettend verraden heeft? Zij (en de lezers) kunnen dat bijna niet geloven, maar toch blijkt alles in die richting te wijzen. Vanaf de start is het derde deel in de serie over Maxton Hall College een achtbaan om te lezen. Mona Kasten is erg sterk in het beschrijven van de emoties van verschillende hoofdpersonages, waardoor de lezer niets anders kan dan intens meeleven met de hoofdpersonen. Zelfs degenen die iets onvergeeflijke hebben gedaan. De pijn door verlies van een veilige omgeving, de liefde van je leven of je toekomstdromen.

Binnen De terugkeer van Maxton Hall College worden vele actuele en herkenbare thema’s belicht. Het vechten voor een academische toekomst, verboden liefdes, tienerzwangerschappen, intriges, ouder-kind liefde en de macht van geld. Mona Kasten weet het verhaal tot op het einde spannend te houden door onverwachte plotwendingen en intrigerende dialogen tussen de verschillende personages. Daardoor heeft de lezer het constante gevoel dat dingen nog mis (kunnen) gaan, waardoor De terugkeer van Maxton Hall College tot op de laatste bladzijde spannend blijft. Stiekem verlangt de lezer mede daardoor wel naar een deel vier…

De terugkeer van Maxton Hall College is een pageturner, die de lezer tot op het eind geboeid weet te houden. Ook dit laatste deel van de trilogie zit boordevol emotie, intriges, herkenbare thema’s en sympathieke personages.

De terugkeer van Maxton Hall College is het derde en laatste deel van de Maxton Hall trilogie. De boeken zijn verschenen bij uitgeverij Boekerij, Best of romance. Inmiddels zijn de boeken verfilmd en is de serie hiervan vanaf 9 mei 2024 te bekijken op Amazon Prime.