De tattoowereld is een boeiende setting voor een dark romance. Het ontwerpen van kunst, de druk om te blijven presteren en het stoere imago wat hieraan vastkleeft.
‘Janie.Toen mijn vader overleed, ging ik ervan uit dat rouwen net zo eenvoudig zou zijn als een boek dichtslaan en aan een ander beginnen. Maar hij had andere plannen. Hij liet me zijn geliefde tattooshop na en nu moet ik uitzoeken wat ik er precies mee moet doen, terwijl ik constant aan hem herinnerd word. Het verkopen was de makkelijkste optie, maar nadat ik een aantal van de artiesten hoorde zweren dat ik het zou verpesten als ik het overnam, ben ik vastbesloten hun ongelijk te bewijzen. Het enige probleem is Fox. Hij is arrogant, zelfingenomen en onbeschoft. Hij doet er alles aan om te laten zien hoe waar hun woorden zijn. Helaas voor hem ben ik nooit bang geweest voor een uitdaging.
Fox. Hels Ink had eigenlijk van mij moeten zijn, maar nadat mijn mentor was overleden, hoorde ik dat hij andere plannen had. De winkel overlaten aan iemand als Janie was een slecht idee. Natuurlijk kan ze het er aan de oppervlakte goed uit laten zien, maar er komt meer bij kijken dan wat social media posts en verf. We zijn een familie en zij is niet welkom. Alleen, hoe langer ze hier is, hoe moeilijker het wordt om mijn eigen woorden te geloven. Ze is te jong voor me en veel te gecompliceerd, maar ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik er gewoon voor zou zwichten.’
D.J. Krimmer vertelt het boek Fox vanuit twee verschillende perspectieven, namelijk die van Janie en Fox. Er is duidelijk sprake van een enemies-to-lovers trope, maar de chemie tussen de beide personages komt heel overtuigend over. Je kunt bijna de woede van Fox door de pagina’s heen voelen sijpelen, wanneer blijkt dat hij niet zonder slag of stoot van Janie af zal zijn. Wat D.J. Krimmer in Fox zo mooi omschrijft is de (in dit geval niet kloppende) aannames die mensen over elkaar kunnen hebben. Vooral wanneer ze elkaar maar oppervlakkig kennen. Er worden mooie linken gelegd met de oorspronkelijke eigenaar van Hels ink, die voor beide hoofdpersonages in feite een vaderfiguur was.
In Fox biedt D.J. Krimmer veel ruimte voor personages met een rugzakje. Trauma’s uit het verleden, een psychische of juist een fysieke aandoening. Niet alles is wat het lijkt, vooral wanneer het de sociale media betreft, lijkt de algehele boodschap te zijn. Maar dit maakt de personages ook echt, realistische en persoonlijkheden waar de lezer zich mee zou kunnen identificeren. Fox is natuurlijk een dark romance en bevat voldoende heftige seksscenes waarbij lust vaak gecombineerd wordt met woede en verdriet. Dit wordt door D.J. Krimmer overtuigend beschreven. De seksuele aantrekkingskracht tussen Janie en Fox komt heel echt over. Wanneer er geen sprake was geweest van combinatie van ‘petit en strak’ versus ‘groot en breed’ was dit nog beter tot zijn recht gekomen. Ten slotte vormt de tattooshop en de kunst en talent die hiermee gepaard gaat een mooie setting op en levert echt een toevoeging aan de verhaallijn en de opgebouwde spanning.
Fox betekent een interessant eerste deel van de serie over de Tattooshop Hels Ink met intrigerende personages die elk hun eigen problemen hebben. De (seksuele) spanning wordt goed opgebouwd en de dunne scheidslijn tussen liefde en haat is duidelijk voelbaar.
Beoordeling: 8/10
De serie over Hels Ink bestaat inmiddels uit zes delen. Bij Sisters Press zijn er twee in de Nederlandse taal verschenen.