Recensie: De professional (De game maker #1) – Kresley Cole

Sister press is een jonge uitgeverij dat zich richt op romantisch leesvoer over sterke vrouwen en stoere mannen. De Game Maker serie van Kresley leent zich uitstekend voor deze criteria. De professional is het eerste deel van deze erotische serie.

Hij bepaalt de regels

Maffia handhaver Aleksandr “De Siberiër” Sevastyans loyaliteit aan zijn baas is onwrikbaar, totdat hij de lang verloren dochter van de baas ontmoet, een verleidelijke roodharige die als geen ander door zijn hoofd spookt en zijn bloed verwarmt. Aleksandr heeft de opdracht haar te beschermen, maar zal er alles aan doen om haar ook te bezitten, onder zijn eigen voorwaarden.

Natalie Porter is nog maar net bekomen van haar eerste ontmoeting met de duistere en adembenemende Siberiër als hij haar meesleept naar Rusland, waar ze terechtkomt in een wereld van extreme rijkdom en losbandige genoegens.

Toch is niet alles wat het lijkt. Om Natalie buiten het bereik van een vijand te brengen, laat Aleksandr haar onderduiken. Van een weelderig paleis in Rusland tot de decadente speeltuinen van de megarijken in Parijs, verkennen de twee geliefden elkaars grenzen om te ontdekken of hun duisterste — en meest verboden — fantasieën echt kunnen uitkomen…

De professional van Kresley Cole is het best te omschrijven als een soort zoektocht naar jezelf, maar dan met nadruk op je verborgen seksuele verlangens. Vanaf het begin van het verhaal wordt duidelijk dat er in het leven van Natalie iets ontbreekt. Ze is op zoek naar haar echte vader, maar daarnaast lijkt geen enkel mannelijk schoon haar genoeg te boeien om haar maagdelijkheid voor op te geven. Allereerst is dat mooi dat Kresley Cole dit zo benoemd. Er wordt in het dagelijks leven onvoldoende benadrukt dat er genoeg mensen zijn die ervoor kiezen op pas op een latere leeftijd seks te hebben om wat voor reden dan ook. Daarbij blijkt Natalie een heel andere voorkeur voor seks te hebben en volgt de lezer haar in haar zoektocht in de wereld van de bdsm.

Liefhebbers van erotische verhalen en de ‘hardere’ manier van seks kunnen hun hart ophalen bij De professional. Bondage, dominant versus onderdanig en het gebruik van diverse seksuele attributen, seksueel genot door middel van pijn en voyeurisme. Het komt allemaal aan bod en de scènes worden op overtuigende wijze beschreven. Het enige wat hier soms wat afbreuk aan doet is frases als ‘wat ben je groot/nat/strak’. Maar De professional draait niet alleen om bdsm, maar heeft veel meer te bieden. De wereld van de Russische maffia en een Siberier met een heftig verleden, waardoor hij geworden is wat hij nu is. En juist de ontwikkeling van een soort van band van vertrouwen tussen twee personen die uit heel andere werelden komen, met een heel verschillend verleden, maakt dat het boek van Kresley Cole heel gelaagd en meer dimensionaal overkomt en meer biedt dan alleen heftige erotische scènes.

De professional smaakt naar meer door de wisselwerking tussen de zoektocht naar jezelf en je eigen voorkeuren, het in reine komen met je eigen verleden en heftige erotische harde seksscenes.

Van Kresley is De professional in het Nederlands bij Sister Press verschenen. Het vervolg, De master, verschijnt in februari. Beide titels worden gepubliceerd als ebook.